Frukost chokladkaka

 
Nu har jag vaknat och är friskare, så idag vlir det skola: Jag har just ätit frukost och idag blev det den här "chokladkakan" eftersom att jag har sovmorgon och därmed mer tid. Här kommer receptet:
 
FRUKOSTCHOKLADKAKA
 
Ingredienser: 
 
1/2-3/4 dl havregryn
1 mosad banan
1 1/2 msk kakao
1 krm bakpulver
1 krm vaniljpulver 
2 ägg
 
Gör så här:

  1. Blanda allt i en djup microsäker skål.
  2. Sätt in i micron på högsta effekt i ca 2 - 2.30 minuter eller tills den stelnat.
  3. Vänd upp den på ett fat eller ät direkt ur formen. 
  4. Toppa med vad du vill, kesokvarg och hallon var gott!
Den smakade bra och var inte svår att göra eller tog lång tid! Till chokladkakan drack jag boostvatten!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0