Mjuk nyttig pepparkaka

Igår gjorde jag denna mjuka nyttiga pepparkakan, den var väldigt god och man fick lite julkänsla mitt i hösten! MUMS
 
 
MJUK OCH NYTTIG PEPPARKAKA
 
Ingredienser: 
 
1,5 dl havre mjöl  *(se längst ner i inlägget)
30g proteinpulver vanilj
2/3 tsk bakpulver
2,5 msk stevia strö
1 krm salt
2 tsk pepperkakskrydda
1 dl valfri mjölk
1 krm vaniljpulver
2 msk osötat äppelmos (jag mixade ett äpple med stavmixer)
1 äggvita
 
Gör så här.
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke och mixa ihop med stavmixer. Häll smeten i en ugnssäker mindre form. 
  3. Grädda i ugnen i ca 15-20 minuter (grädda inte för mycket då blir den torr, 15 minuter tycker jag blev perfekt.)
  4. Ta ut och låt svalna. 
Denna kaka går bra att frysa in.
 
* TIPS! Havremjöl gör du enkelt genom att mixa havregryn med en stavmixer till ett mjöl. Klart!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0